Opterećenje:
|
1. komponenta
Vrsta nastave | Ukupno |
Predavanja |
15 |
Laboratorijske vježbe |
15 |
2. komponenta
Vrsta nastave | Ukupno |
Predavanja |
15 |
Laboratorijske vježbe |
30 |
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
|
Opis predmeta:
|
Kolegij je zamišljen kao spona između pretkliničkih i kliničkih predmeta. Usko je povezan s brojnim disciplinama koje student proučava tijekom studija. Cilj je kolegija upoznati studenta s patofiziološkim zbivanjima odgovornim za oštećenje strukture i funkcije pojedinih organskih sustava, te mu tako omogućiti bolje i lakše razumijevanje mehanizama razvoja bolesti, njena očitovanja i liječenja.
ZADATAK NASTAVE:
1. Prikazati studentu stomatologije patofiziološku podlogu razvoja patološkog procesa od molekulske razine, preko subcelularne i celularne, pa sve do organizmičkog nivoa. Na taj način se studentu nudi mogućnost stjecanja znanja o patogenetskim fenomenima koji su zajednički mnogim bolesnim stanjima, te se u njega pokušava razviti integralni pristup patološkom procesu i bolesniku, a ne samo očitovanju bolesti pojedinog organa.
2. S posebnom pozornošću osigurati razumijevanje onih sustavnih poremećaja koji su od praktičnog značaja za oralnu patologiju (primjerice bol, upala, sklonost krvarenju, zloćudna preobrazba stanice itd.).
3. Pridonijeti punoj profesionalnoj osposobljenosti budućih stomatologa tumačenjem poremećaja drugih organskih sustava, koji imaju reperkusije također i na patologiju usne šupljine, ili su od značenja za stomatologa-praktičara koji će se susretati s multimorbidnim bolesnikom.
|
Ishodi učenja:
|
|
Literatura:
|
- , 1. Stjepan Gamulin, Matko Marušić, Zednko Kovač i suradnici: Patofiziologija udžbenik, 8. Izdanje, Medicinska naklada, Zagreb 2018.
2. Kathryn L. McCance, Sue E. Huether i sur. Pathophysiology. The biologic basis for disease in adults and children, 7. izdanje, Elsevier, St. Louis, Missouri, 2014., , , .
|